Tytuł


Showcase I. dunaPart5

Showcase I. dunaPart5

Kortárs tánc

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Czwartek, 28 Listopada 2019 13:30

Raubinek Lili
Kelly (25')

alkotó/előadó: Raubinek Lili

zene: Kelemen Patrik
fény: Dézsi Kata

„Raubinek Lili számomra a hazai kortárs tánc újonnan felkent szent őrültje, és mi sem bizonyítja ezt jobban Kellycímű táncperformanszánál, amely egy excentrikus, ám magába zárkózó többnemű személyiség átalakulásait, különböző arcait villantja fel. (...) A színházzal és színházi neveléssel is foglalkozó Raubinek olyan intenzitással, szinte a révületig fokozódó tempóval dolgozza át magát a megjelenített szerepeken, hogy szemünk láttára foszlik le róla – a szó átvitt és konkrét értelmében is – a ruha meg az épp aktuális karakter. A rendszerbe foglalt őrületet látjuk kibontakozni a színpadon eszelős tárgyakkal és jelmezekkel kiegészítve, a parókáktól a világító-ugató plüsskutyákig.” Artner Szilvia Sisso, szinhaz.net

„A nézőket fogadó látvány maga a szupergiccs: gyönyörű hegyvidéki táját ábrázoló óriásposzter, előtte a hamiskásan mosolygó vörös ruhás hölgy, körülötte villogó szemű, élesen vakkantgató apró kínai plüsskutyák. Minden mű, művies: a tájkép, a nő mosolya, a pattogó kis szőrpamacsok, és ez a műviség és megjátszás még érzékletesebbé válik a nő permanens maga kelletésével és csábító akcióival.” Králl Csaba, ÉS

Támogatók: NKA, IZP, SÍN Kulturális Központ, Szőnyi Tábor, Műhely Alapítvány


Collective Dope
Dope ‘I just wish to help you’ (22')

'Horváth Nóra és Jenna Jalonen első közös koreográfiája a földhöz csapódó női testek csattanásától hangos. Láthatatlan belső energiáktól vezérelt, kőkemény női pankráció ez, amelyben a két szereplő úgy vágja oda önmagát vagy a másikat a talajhoz, hogy csak úgy puffan. Vagy porzik. Vagy toccsan. Ahogy a szituációk hozzák. Porban vagy borban. A testek brutális fizikai megnyilvánulásai, karambolszerű rigid akciói azonban csak külső héja a darabnak, a segítés/segítség fogalma körül kialakuló végeláthatatlan iszapbirkózásnak, amely hol ilyen, hol olyan, mindenesetre nagyon is sokféle beállításba helyezi az első ránézésre teljesen egyszerűnek és egyértelműnek látszó előadás képeit. Segítsek? Akarod, hogy segítsek? Akarod, hogy segítsek akarni? Akarod, hogy segítsek akarni a segítséget? Vagy inkább hagyjalak békén? Hagyjalak békén segítség nélkül? Segítség nélkül a te saját akaratoddal?
Horváth Nóra és Jenna Jalonen alkotóként még pályakezdőnek számítanak, akik amúgy két- vagy többlaki életet élnek szakmailag Budapest és más európai nagyvárosok között. Pályakezdők, akik mintha nem is most kezdenék a pályát, annyira határozott elképzelésekkel bírnak, bárhol és bármilyen darabbal/darabban tűnnek is fel a szűkebb vagy tágabb szakmában. Rajtuk tartjuk a szemünket, szorosan.' Králl Csaba, kurátor

Alkotók, előadók: Jenna Jalonen, Horváth Nóra

Művészeti aszisztens: Vámos Janka

Támogatók: Műhely Alapítvány, SÍN Kulturális Központ, Sziget Fesztivál, Life Long Burning - Wild Card, Ultima Vez, Pianofabriek, Studio Menuet


„Műfajteremtő kortárstánc stand-upjában Juhász Kata személyes tapasztalatból, szókimondón beszél arról, milyen egy Magyarországon élő (néha külföldön dolgozó, tanító) független táncművész élete. Hangja az érettebb generációé, akik már hosszú évek óta a kiégés és az egzisztenciális ellehetetlenülés határán egyensúlyoznak, míg a társadalom konzervatív többsége stigmatizálja, perfiáriára kényszeríti őket. Folyamatosan alkudoznak önmagukkal, olykor családjukkal is, hogy elhagyják-e a pályát. Kata maga is második karriert épített, háziorvosként dolgozik. Miközben az autokratikus politikai erők előre töréséről, oligarchákról és kettős mércéről, mérgező közbeszédről és a szabadon gondolkodók, köztük a művészek elnémításáról beszél, mozdulatai felerősítik, (hang)súlyozzák, olykor iróniával és humorral ellensúlyozzák abszurd, mégis igaz történeteit." Bálint Orsolya, kurátor

Előadó, koreográfia: Juhász Kata

Dramaturgia, szöveg: Lóky Tamás
Jelmez: Juhász Kata
Fény: Budai Géza
Zene: Alexis Cuadrado
Művészeti konzultáns: Lengyel Anna, Rózsavölgyi Zsuzsanna

Juhász Kata Budapesten élő táncos, koreográfus, pedagógus, pilates oktató és gyakorló háziorvos.

Saját társulatát 2006-ban alapította, miután elhagyta a francia-magyar Frenák Pál Társulatot, melynek szólistájaként 8 éven át turnézott világszerte.

A Juhász Kata Társulat előadásait erősen jellemzi a társművészetek –élő zene, mozgókép: non-figuratív animáció és dokumentum betétek, színpadi beszéd, új-cirkusz és multimédia- bevonása, mely utat nyit a többcsatornás, szimultán közlésmód számára. Ez lehetővé teszi, hogy a tánc túllépjen a test tematizálásán és az emberek közötti érzelmi viszonyok megjelenítésén, ehelyett érzékeny társadalmi problémákat hozzon szóba és ezekről társadalmi párbeszédet kezdeményezzen, vagy ahhoz hozzájáruljon miközben továbbra is a tánc nyelvét használja. A térspecifikus előadásait alkalomnak tekinti arra, hogy újrastrukturálja a nézőközönség megfigyelői viszonyát az előadáshoz, és átformálja olyan eseménnyé, mely lehetőséget teremt az aktív részvételre.

Annak a törekvésnek köszönhetően, hogy a kortárstáncot kivonja a hagyományos színházi térből, a társulat gyakorta tart előadásokat kávéházakban, osztálytermekben, művészeti galériákban és vásárokon, tornatermekben, mozikban vagy jellegzetes ipari környezetben.

A társulat rendkívül fontosnak tartja, hogy előadásaival a társadalom egy-egy kiszemelt csoportját szólítsa meg, ezért különleges figyelmet fordít a gyermek- és ifjúsági közönségre, valamint a tánc-színház nevelésre.

Juhász Kata sikeres tanárként is. Workshopokat, mesterkurzusokat tartott többek közt Németországban, Lengyelországban, Japánban, Franciaországban, az USA-ban és Oroszországban, valamint 4 éven át a Győri Táncművészeti Szakközépiskola kortárs tánc tanára volt.

Koproduckiós partnerek: Aulea Alapítvány, Műhely Alalpítvány, Philadelphiadanceproject

Támogatók: NKA, EMMI

Nasza oferta


Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ számos színházában aratott már hatalmas sikert.

Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet - és amely több mint száz éve visszatérő sikerdarabja a hazai és határon túli színpadoknak -, negyven év után ismét látható lesz a Budapesti Operettszínházban.

Proponujemy również


1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem…

Martin Rauhaus komédiája hatalmas filmsiker volt hazájában, színpadi változata pedig Németország után először nálunk mutatkozik be.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.