Purcell Kórus és Orfeo Zenekar. Rameau és Mondonville - Nagy motetták
Tiszta barokk
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar
Tiszta barokk
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. november 24. kedd, 19:30
Tiszta barokk
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar
Rameau és Mondonville – Nagy motetták
Rameau: Quam dilecta tabernacula
Mondonville: Dominus regnavit
SZÜNET
Mondonville: In exitu Israel
Mondonville: Coeli enarrant
Olivia Doray, Szutrély Katalin (dessus), Mathias Vidal (haute-contre), Megyesi Zoltán (taille), David Witczak (basse-taille)
Purcell Kórus, Orfeo Zenekar
Vezényel: Vashegyi György
„Rubens ecsetje irányítja az Ön harmóniáit.” – írta egy kortársa Mondonville-nek, akit a 18. század közepén Rameau mellett a legnépszerűbb francia zeneszerzőként tartottak számon. Rubens festményeihez hasonlóan Mondonville műveiben is élénk színek, drámai kifejezőerő és virtuóz kidolgozás nyűgözi le a közönséget. A grand motet, vagyis a zenekart, kórust és szólistákat is felvonultató „nagy motetta” a francia barokk emblematikus műfaja. Ezek a nagyszabású zsoltárfeldolgozások nem kötődnek szorosan a liturgiához, sokszor világi helyszíneken, például a híres párizsi Concert Spirituel koncertsorozat keretében adták elő őket, azonban a zeneszerzők számára az számított a legnagyobb dicsőségnek, ha a Versailles-i Királyi Kápolnában is megszólalhatott az alkotásuk. Mondonville kilenc fennmaradt nagy motettája közül az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus Vashegyi György irányításával 2015-ben már négyet lemezre vett; ezen a koncerten – egy Rameau-mű után – újabb három kompozíciót mutatnak be az együttesek, kiváló szólisták közreműködésével.
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.
Az előadás ízelítőt ad a harmincas évek diktatúrájából az egyes emberek sorsán keresztül. A sztálini diktatúrában a Sátánhoz is jobb tartozni, mint a feljelentgető házmesterek társadalmához. A legfontosabb tanulságot Pilátus mondja ki: „a gyávaság a legeslegrútabb bűn.”
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem…
Angélique Kidjo dalaiban szívesen működnek közre a jazz, a soul, a pop világsztárjai, és ugyanúgy örömmel dolgozik együtt fiatal producerekkel,…
BEMUTATÓ színházterem jegyár egységesen: 2500 Ft támogatói jegy: 5000 Ft időtartam: 50 perc korosztály: 6+
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!