Program


OMMA - koreográfus: Josef Nadj

OMMA - koreográfus: Josef Nadj

Az OMMA a tánc gyökereihez nyúlik vissza, melynek a mozgás a lényege, s az univerzum a horizontja. A dolgok eredetét keresi és a koreográfus azon feltevését igyekszik bizonyítani, mely szerint a tánc az emberiséggel együtt született. Ha ez így van, akkor a tánc és a mozgás forrásához való visszatérés nem egyenlő-e a világegyetem eredetéhez való visszatéréssel?

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, July 02 2023 8:00PM

Az OMMA-ban Nagy József (Josef Nadj), a magyar származású, világhírű koreográfus nyolc táncosból álló csapatot állított össze, a táncosok Maliból, Szenegálból, Elefántcsontpartról, Burkina Fasóból és a két Kongóból származnak. Az előadást az általuk hozott sokféle hatás, kultúra, mozgás és történet hatja át; mindenki a saját nyelvét, identitását, saját táncát képviseli, mégis, csoportjuk szinte egyetlen testté válik. Az egyén és a közösség ezen viszonya elvezet minket az ember mint egyetemes lény megmutatásához.

Az OMMA a tánc gyökereihez nyúlik vissza, melynek a mozgás a lényege, s az univerzum a horizontja. A dolgok eredetét keresi és a koreográfus azon feltevését igyekszik bizonyítani, mely szerint a tánc az emberiséggel együtt született. Ha ez így van, akkor a tánc és a mozgás forrásához való visszatérés nem egyenlő-e a világegyetem eredetéhez való visszatéréssel?

Az élet körforgását vizsgálva az előadás valami lényegire mutat: arra a képességünkre, hogy valóban meglássuk és észrevegyük a körülöttünk lévő világot, hogy felismerjük a mélyen bennünk rejlő dolgokat, közös sorsunkat. Így az ógörög OMMA szó jelentése új megvilágításba kerül: a „szem”, illetve mindaz, „amit látunk vagy nézünk”.

Az előadás hossza 55 perc szünet nélkül.

NAGY JÓZSEF (JOSEF NADJ)

A tánc mindenekelőtt “a találkozások színhelye” – így határozza meg munkáját Nagy József (Josef Nadj). Koreográfusi szerepén túl határok és korlátok nélküli művész: táncos, képzőművész és fotóművész, aki folyamatosan új formákat keres, akinek a látásmódja költői és szenvedélyes,

A lehető legmélyrehatóbban vágyik az ember megismerésére folyton az igazságot keresve. Táncszínházi előadásait – az 1987-es Pekingi kacsától (Canard pékinois) a 2018-as Mnémoszünéig (Mnémosyne) – feszült és szenvedélyes koreográfia jellemzi, melyekben az ünnepélyesség és az együttérzés, a mélység és a humor váltakozik. Akár olyan szerzők ihletik meg, mint Beckett, Kafka vagy Michaux, akár a festészet van hatással előadásaira (mint pl. a Miquel Barcelóval közösen létrehozott produkciójában), a művész munkáit a korlátlan szabadság jellemzi. A valóság és a fantázia, a hagyomány és a modernitás között ingadozva a lényeget kutatja: az ember önmagához való viszonyát. Mert Nagy számára a tánc alapvetően humanista cselekedet. Munkáiban az emberiség nagy mítoszaiból merít összefonva művészeti ágakat és kulturális utalásokat – ezáltal hozva létre egy egyetemes nyelvet.

Nagy művei az évek során a kortárs táncművészet referenciáivá váltak. Franciaországon belül gyakorolt hatásán túl (a párizsi Grande Halle de La Villette-ben ő javasolhatott előadást 2014-ben; a 2006-os Avignoni Fesztivál kiemelt művészeként a „határok nélküli alkotó” elnevezést kapta) munkásságát világszerte elismerik és ünneplik. Öt kontinensen, közel 50 országban több mint 400 000 nézőt ragadtak magával a művei fontos nemzetközi helyszíneken.

Nagy József 1995 és 2016 között a Centre Chorégraphique National d’Orléans igazgatója volt. 2017-ben Párizsban megalapította új társulatát, az Atelier 3+1-et.

Közreműködők

Koreográfus: Josef Nadj
Szereplők: Djino Alolo Sabin, Timothé Ballo, Abdel Kader Diop, Aipeur Foundou, Bi Jean Ronsard Irié, Jean-Paul Mehansio, Marius Sawadogo, Boukson Séré

Művészeti munkatárs: Ivan Fatjo
Fény: Rémi Nicolas
Hangzás világ: Tatsu Aoki & Malachi Favors Maghostut, Peter Brötzmann & Han Bennink, Eureka Brass Band, Jigsaw, Lucas Niggli, Peter Vogel
Technikai rendező: Sylvain Blocquaux
Hangmérnök: Ivan Fatjo or Steven Le Corre or Pierre Carré
Produkció és turné: Bureau PLATÔ – Séverine Péan, Mathilde Blatgé

Executive producer: Atelier 3+1
Együttműködő partnerek: Les Nuits de Fourvière, Festival International de la Métropole de Lyon | Les Théâtres de la Ville de Luxembourg | Le Trident, Scène Nationale de Cherbourg-en-Cotentin | MC 93 – Maison de la Culture de Seine-Saint-Denis | La Comédie de Valence, Centre dramatique national Drôme-Ardèche | Charleroi danse, centre chorégraphique de Wallonie – Bruxelles | Le Grand Angle – Scène régionale / Pays Voironnais | Les Salins, Scène nationale de Martigues | Centre chorégraphique national de Tours / Thomas Lebrun (Accueil studio) | Théâtre des Quatre Saisons – Scène Conventionnée d’intérêt national «Art et Création»

Támogatók: Ministère de la Culture – DRAC île de France | Région Ile-de-France | Teatroskop, a program initiated by the French Institute, the Ministry of Culture and the Ministry of Europe and Foreign Affairs | Angers – Centre National de Danse Contemporaine | CN D – Centre national de la danse | La Briqueterie – CDCN du Val-de-Marne | la Scène nationale d’Orléans

Our offer


Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

Pursuing happiness, love and affection through countless adventures across this great wide world, but still eventually finding a final peace in the arms of his beloved, Peer Gynt is one of the most complex characters in 19th-century drama. The challenges of staging and absorbing the play are always exceptional tests of strength for the director and the audience.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.