MET 2019/2020 Donizetti: Stuart Mária
A 2019/20-as évadban tíz új előadást láthatunk a New York-i Metropolitan Operából a Met Live in HD közvetítések révén az Uránia Nemzeti Filmszínház mozivásznán.
több
A 2019/20-as évadban tíz új előadást láthatunk a New York-i Metropolitan Operából a Met Live in HD közvetítések révén az Uránia Nemzeti Filmszínház mozivásznán.
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. május 17. vasárnap, 18:00
MET 2019/2020 - G. Donizetti: Stuart Mária
Operaközvetítés a New York-i Metropolitan Operából, felújított előadás, 166 perc, 2020
olasz nyelven, angol és magyar felirattal
Rendező: Sir David McVicar
Vezényel: Maurizio Benini, Díszlettervező: John Macfarlane, Jelmeztervező: John Macfarlane, Világítás: Jennifer Tipton, Koreográfus: Leah Hausman
Szereplők: Diana Damrau (Stuard Mária), Jamie Barton (Elisabetta), Stephen Costello (Leicester), Andrzej Filończyk (Cecil), Michele Pertusi (Talbot)
Donizetti három olyan operát komponált, melyben egy-egy angol királynő (vagy királyné) is színre lép: a Boleyn Anna, a Robert Devereux és a Stuart Mária egyaránt a 16. századi Anglia politikai cselszövéseiből meríti témáját. A Friedrich Schiller azonos című drámáján alapuló Stuart Mária, mely a címszereplő és I. Erzsébet a valóságban soha meg nem történt találkozását állítja középpontba, természetesen nem nélkülözi a szerelmi szálat (a két uralkodó közti konfliktus valódi oka mi más is lehetne, mint egy férfi?) – no és, ami egy belcanto operában a legfontosabb, a két egyenrangú primadonnaszerepet sem. A David McVicar rendezte előadás 2012-es bemutatója lényegében Joyce DiDonato miatt jött létre; most korunk másik belcanto sztárja, Diana Damrau áll a középpontban, hogy lenyűgözze a fél világ hallgatóságát – ezúttal a szólam szoprán változatával. Riválisát, Erzsébet királynőt Jamie Barton formálja meg; a karmesteri pulpituson Maurizio Benini áll.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az előadás kezdete után helyfoglalásra csak az emeleti oldalkarzaton van lehetőség. A késve érkezők a szünetben foglalhatják el helyüket. Megértésüket köszönjük!
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.
A darab mai sikerorientált, külsőségekre építő társadalmunk és kapcsolataink szatírája, mely számos fontos kérdést tesz fel. Hol van a saját boldogságunk ahhoz képest, amit másoknak mutatni akarunk? Mennyire tesszük magunkévá, amiket környezetünk mesél rólunk? Megtartható-e önmagunkba vetett hitünk? Milyen hatással van életünkre a fizikai megjelenésünk?
A művész pályafutásának 30 éves évfordulóját ünnepli idén és a jubileumi turnéja keretében dupla koncertet ad Budapesten!
Berlioz kései operanyitánya, a Beatrix és Benedek izgalmas, dinamikus zene. Csajkovszkij Hegedűversenye a 19. egyik legnépszerűbb versenyműve: egyszerre virtuóz és…
Isten eljön hozzánk, mert nagyon sok mondanivalója van. Megosztja gondolatait az elmúlt néhány tízezer év történéseiről és tapasztalatairól, válaszol az…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!