Program


Miklósa Erika kamaraestje

Miklósa Erika kamaraestje

A Liszt Ferenc és Prima Primissima díjjal kitüntetett énekesnő, Miklósa Erika, és hazánk meghatározó, immár 54 éve koncertező együttese, a Liszt Ferenc Kamarazenekar közös kamaraestje tartalmas kikapcsolódást ígér a hangversenyre látogató közönség számára.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, April 30 2017 7:30PM

Dinamikus, lendületes Bach-kamarazene, majd a világ egyik első, hangfestésben, hangulatokban felettébb gazdag, szinte láttató barokk programzenéje alkotja az est első részét. Műsorukban ezt követően visszafogott, neoklasszikus, de a hangverseny stílusába pontosan illeszkedő norvég vonószenekari  kitekintés, végül sokrétű, a szoprán-koloratúrszoprán hangi adottságokat maximálisan kihasználó, megragadó Händel-szólókantáta hallható.

Bach: III. brandenburgi verseny, BWV 1048

 Johann Sebastian Bach 1719 táján került kapcsolatba a lelkes zenebarát Christian Ludwig brandenburgi őrgróffal, aki néhány kompozíciót kért udvari zenekara számára. Halála után több száz koncert került elő hagyatékából, köztük – Vivaldi számos alkotása mellett – Bach 6 versenyműve is, mely a berlini királyi könyvtárba kerülve nyomtatásban csak 1850 táján jelent meg. Bár a fiatal Bach példaképének tekintette Vivaldit, ezekben a műveiben alapvetően eltért az olasz mester által fémjelzett hagyománytól. Mindegyik versenyművében különböző hangszer összeállítást „állított szembe” a zenekarral, viszont a sorozat legnépszerűbbé lett, kéttételes darabjában, a G-dúr hangnemű III. brandenburgi versenyben nem alkalmaz külön szólóhangszert. Ebben a koncertben Bach csak vonósokat használ. Három triócsoportot állít egymással szembe: Egy 3 hegedűből, egy 3 brácsából és 3 csellóból álló csoportot, melyet egy continuo (nagybőgő és csembaló) egészít ki..

Boccherini: D-dúr divertimento – „Éjjeli őrjárat Madridban”

 Luigi Boccherini (1743-1805) olasz gordonkaművész-zeneszerző koncertező művészként illetve udvari zeneszerzőként bejárta Európa számos országát, majd életének második felét Madridban élte le. Legjelentősebb kompozíciói szimfóniái, gordonkaversenyei és vonós kamarazenéje. Ez utóbbiak közé tartozik a vonósötösre komponált D-dúr divertimento (eredeti címe szerint „La musica notturna delle strade di Madrid”), melynek gitár-kvintett átirata is létezik. A 9 tételes szerenád képzeletbeli programja: Madrid utcáin őrség vonul este. Megkondul a harang, s ezzel vége a szolgálatnak, váltás következik. Dobpergés után elindul az őrjárat. Elhaladnak a vakok menhelye mellett, ahol a lakók menüettet táncolnak. Majd egy kolostor közelében járnak, innen ünnepi ének szűrődik ki. Ezután egy utcai énekes gitárkíséretes szerenádját halljuk, amelyet kóbor cigány hegedülése szakít félbe. Újra pereg a dob, és az őrség katonainduló hangjaira távozik a kaszárnyába.

Grieg: Holberg-szvit,  Op.40

 Edvard Grieg zeneszerzői stílusában a norvég népzene hagyományait ötvözte az európai romantikus zene hagyományaival, s ezen a téren Csajkovszkijjal is kölcsönösen hatottak egymásra, aki ugyanezt az irányt követte. Norvég táncai is ezt a kettős inspirációt képviselik. A ma felhangzó Holberg-szvit inkább az egyetemes zenetörténeti hagyaték iránti érzékenységét mutatja, remek karakterizáló képessége mellett.

A hivatalosan „Holberg idejéből” című és a mű karakterét is meghatározó „szvit régi stílusban” alcímű Holberg-szvit 1884-ben keletkezett a dán-norvég humanista drámaíró, Ludvig Holberg születésének 200. évfordulója alkalmából. Az eredetileg zongorára írott 5 régi, Holberg korabeli tánctételt tartalmazó művet maga a szerző hangszerelte át 1885-ben vonószenekarra.

Händel: Il delirio amoroso (Szerelmi mámor) – szólókantáta, HWV. 99.

Georg Friedrich Händel (1685-1759) hatalmas vokális életművében az operák, oratóriumok, latin és angol nyelvű szakrális kompozíciók mellett több, mint száz olasz nyelvű kantátát is találunk (mintegy 90%-ban szoprán szóló hangra). Ezek közül való az Il delirio amoroso néven ismertté vált kantáta. A kompozíció keletkezésének időpontjáról annyit tudunk, hogy a kottamásoló számlája 1707. február 11-i dátumot mutat, tehát bizonyára ezidőtájt született a kantáta. Händel Rómában gyakran megfordult Benedetto Pamphili kardinális (Corelli fő támogatója) palotájában, és valószínűleg ő volt a kantáta szövegírója. A bemutató is Pamphili „Accademiáján” volt, Pasqualino Tiepoli kasztrált előadásában, a hegedűszólót Antonio Montanaro, Corelli tanítványa játszotta, a produkciót Händel a csembaló mellől irányította. Az akkoriban Itáliában általánosan ismert és kedvelt antik történet Tirsi és Clori szerelmét idézi meg.

Műsor:

J.S. Bach: III. Brandenburgi verseny, BWV1048

Boccherini: Éjszakai őrjárat Madridban, op.30

Grieg: Holberg szvit, op.40

Händel: Szerelmi mámor „Il delirio amoroso”, HWV99

Közreműködik:

Miklósa Erika – ének

Liszt Ferenc Kamarazenekar

Our offer


Boris Eifman / ifj. Johann Strauss THE PYGMALION EFFECT Ballet in two acts

A BALATURNÉ újabb állomása a balatonboglári Kultkikötőben.

Az Anconai szerelmesek habkönnyű története szenvedélyesen és szellemesen vallja, hogy élni voltaképpen nagyszerű dolog, és hogy mennyi örömöt találhatunk egy csésze friss kávéban, egy váratlanul ránk zúduló nevetésben, vagy épp a tenger felől fújó szél zamatában.

Suggestions


Glattauer vígjátéka nagy emberismerettel és virtuozitással sodorja nézőjét a hősökkel együtt a jövő meglepetései felé...

A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű.…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.