Podujatie


Xavier Le Roy (FR): Tavaszi áldozat

Xavier Le Roy (FR): Tavaszi áldozat

Ahány féle test, annyi különböző szerep és perspektíva van a zenehallgatásban. Mit hall a zenész, és mit a karmester vagy a néző, amikor a hallottak és a látottak menthetetlenül egyetlen zsigeri élménnyé olvadnak össze?

 Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: piatok, 21. január 2022, 20:00

Xavier le Roy 2007-ben alkotta meg első Tavaszi áldozat verzióját. Le Roy szólója -amit ő maga koreografált és táncolt!- sok éven át turnézott, körbejárva a világot, megfordult a legnevesebb fesztiválokon, hivatkozási ponttá és legendává vált. 2018-ban a velencei biennálé felkérésére alkotta újra a produkciót, immár három táncosra komponálva híres művét.

Zenei előképzettség nélkül, Le Roy nehéz feladatra vállalkozott: a karmesteri mozdulatokat, mint önálló koreográfiát értelmezte. Ezzel pedig az ok és az okozat mintha felcserélődne: azok a mozdulatok és gesztusok melyek arra hivatottak, hogy a zenészeket játékra bírják, a zene által jönnek létre, amit pedig a zenészek mozdulatai hívnak életre. Ez az érdekes paradoxon keltette fel a koreográfus figyelmét, aki a karmester mozdulatait vette górcső alá.

Három különböző karakter lép a színpadra: három nő vezényli a szemünk előtt Sztravinszkij klasszikusát, először egymás után, majd egy virtuóz fináléba egyszerre és egymással versengve, vizuálisan leképezve ezzel a zeneművet. Mennyire változtatja meg a karmester jelleme és karaktere a zene befogadását? Mikor irányít az egyén és mikor irányítja az egyént ez a mindenki által ismert, virtuóz dallam? Lehet-e látható a hang?

Xavier Le Roy a franciaországi Montpellier Egyetemen doktorált molekuláris biológiából és 1991 óta dolgozik koreográfusként. Rengeteg társulattal és koreográfussal dolgozott, a tánc konceptuális forradalmának (90-es évek) nagy alakja Franciaországban, Jérôme Bel mellett. Művei olyan helyzeteket próbálnak előidézni, amelyek újradefiniálják a nézők és az előadók közötti kapcsolatot.

Naša ponuka


Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

Tipy


Lázár Ervin mesejátékát már számos változatban láthatták az író rajongó olvasói. Tévéjáték, könyv, vagy színházi formában, sőt egy generáció nevelkedett…

Három nő és három férfi, ez egy szextett – bár a szerepek meglepően cserélődnek ezen a viharos éjszakán. Eleinte minden…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.