Program


Wagner: Rienzi / BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

Wagner: Rienzi / BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

Koncertszerű előadás

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. június 22. szerda, 18:00

Wagner: Rienzi / BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

Egy nagy alkotó fejlődésének történetét kutatva mindig izgalmas megismerkedni azokkal a művekkel, amelyek a kiforrott stílus kialakulása előtti időszakot képviselik. Wagner életművében ilyen a Rienzi, amely már érettebb a korai zsengéknél, de még nem a „Bayreuthi tíz” elitcsapatának tagja. Különleges opus, mert még egy korábbi idióma - a francia nagyopera - keretei között szólal meg, de már megsejteti a későbbi Wagnert. A Müpa a Wagner-napokon nem először mutatja be koncertszerűen az életmű e különleges kincsét.

A huszonnégy éves Wagner 1837-ben olvasta az angol író, Edward George Bulwer-Lytton (1803-1873) Rienzi, az utolsó római néptribun című regényét, melynek hatására egy opera tervei körvonalazódtak képzeletében. A librettót 1838-ban írta meg, a komponálás munkája rigai karmesterségének idejére esett. A művet a párizsi Operának kívánta felajánlani, ezzel magyarázható, hogy az ötfelvonásos Rienzi mindenben követi a francia nagyopera szabályait. Párizs azonban Meyerbeer pártfogása ellenére sem mutatott érdeklődést a mű iránt, így az opera végül 1842-ben, Drezdában került közönség elé - és sikert aratott. A 14. századi Rómában játszódó, történelmi tárgyú dalmű zenéje gazdag az ihletetten megírt, költői részletekben. A Budapesti Wagner-napok koncertszerű előadásában Irenét az amerikai szoprán, a német és lengyel felmenőkkel rendelkező Sara Jakubiak formálja meg, Steffano Colonnát pedig az osztrák basszista, Günther Groissböck, aki az elmúlt években elsősorban Verdi, Wagner és Richard Strauss operáiban varázsolta el közönségét, a Metropolitanben nyújtott egyik legutóbbi alakításáról (Ochs báró, Rózsalovag) a New York Times kritikusa is szuperlatívuszokban beszélt. Adrianóként jelentős külföldi sikereket arató honfitársunk, Láng Dorottya lép közönség elé, az előadás karmestere pedig a kiváló német opera- és koncertdirigens, Marc Albrecht.

Vezényel: Marc Albrecht

Szereplők:
Rienzi................................ 
Irene.................................. Sara Jakubiak
Steffano Colonna.............. Günther Groissböck
Adriano............................. Láng Dorottya

Közreműködők:
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)

Rendező: Müpa

Ajánlatunk


Berlioz kései operanyitánya, a Beatrix és Benedek izgalmas, dinamikus zene. Csajkovszkij Hegedűversenye a 19. egyik legnépszerűbb versenyműve: egyszerre virtuóz és bensőséges. César Franck d-moll szimfóniája pedig a belga származású francia szerző német komolyságot árasztó opus magnuma.

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

Godfrey Reggio, a kísérletező szellemű amerikai rendező 1982-ben készítette el Koyaanisqatsi című filmjét, amely az új iránt fogékony közönség köreiben kultikus alkotássá vált. A cím a hopi indiánok nyelvén annyit jelent: Kizökkent világ - ezzel a címmel forgalmazták a filmet annak idején Magyarországon is.

Ajánló


Magyarország EU-s csatlakozásának 20. évfordulóját ünnepli a nyitókoncert, amit a Budapesti Tavaszi Fesztivállal egyidős, világhírű Chamber Orchestra of Europe ad…

félig mese félig musical 9-99 éves korig, két részben

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!