Program


Timothy and the Things: Vadászat

Timothy and the Things: Vadászat

Fülöp László táncos, koreográfus, a Budapest Kortárstánc Főiskolán végzett, azóta számtalan hazai és külföldi alkotóval és társulattal dolgozott együtt, valamint saját darabokat készített a SÍN Kulturális Központtal együttműködve. Timothy and the Things név alatt készíti produkcióit az emberi jelenségek azon ismerős-ismeretlen halmazáról, amely mozgásban tartja viszonyainkat a hétköznapok során.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. november 27. szerda, 21:00

Timothy and The Things: Vadászat
- a dunaPart - Kortárs Előadóművészeti Platform keretében -

Fülöp László táncos, koreográfus, a Budapest Kortárstánc Főiskolán végzett, azóta számtalan hazai és külföldi alkotóval és társulattal dolgozott együtt, valamint saját darabokat készített a SÍN Kulturális Központtal együttműködve. Legutóbbi négy koreográfiája – köztük a Vadászat – mind Lábán Rudolf-díjra nominált alkotás, közülük a „there’s an elephant in every room…” című el is nyerte a díjat 2015-ben. Anyádék rajtam keresnek című produkciója bekerült a 2017-es Aerowaves Spring Forward válogatásba, és Európa-szerte és az USA-ban is sokat turnézott. 2016-os Schrödingerre várva című előadása is intenzív nemzetközi érdeklődésre tartott számot. 2016-ban Fülöp Viktor alkotói ösztöndíjban részesült. Érdeklődésének középpontjában a különböző kommunikációs és viselkedési mintázatok és stratégiák vizsgálata áll, valamint ezek összetettségének megragadása és megmutatása egy közérthető, de személyes nyelvezeten keresztül. Timothy and the Things név alatt készíti produkcióit az emberi jelenségek azon ismerős-ismeretlen halmazáról, amely mozgásban tartja viszonyainkat a hétköznapok során.

„Mert ez a szembesülés, pláne ha ennyire felfokozott intenzitásban történik, akkor az maga az összetalálkozás, a kapcsolatba lépés teljessége. A Vadászat pont ebben alkot nagyot, külföldi fesztiválszereplésekre bőségesen alkalmasat – a totalitás maximális pontosságában, az igényességre való törekvés közepette megszülető találkozásban. Abban, mely nem esetleges, nem kicselezhető, mert megkerülhetetlen tapasztalásokban részesíti az összetalálkozókat. Erre pedig nekünk, táncon innen és túl, mindig megkerülhetetlenül, életbevágóan szükséges vadásznunk – ha akarjuk, ha nem.”
(Gábor Csatádi, www.potszekfoglalo.hu)

„A három, különböző kortárs irányzatot képviselő férfi táncosra komponált darabban aztán Déri András, Várnagy Kristóf és Kelemen Patrik felrázzák rendesen a táncszínpadot, nekifeszülnek és keresztülgázolnak rajta, vagy épp a mélyére zuhannak, és onnan törnek elő csatakosan, változatos technikákkal. (…) Ilyen értelemben erdővé válik a majdnem csupasz tér, az emberi kapcsolatok és az önismeret szövevényes őserdejévé. Vadászat sincs igazán, önmagukat űzik és az egymáshoz való viszonyulásaikat igyekeznek értelmezni, kitaszítottságukat vagy éppen személyes szimpátiáikat élik meg a különböző mozdulatsorokban, illetve saját démonjaikkal birkóznak lendületesen, néha hisztérikusan. Ami a legfontosabb, hogy miközben az önkifejezés férfias eksztázisának mámorában szerencséltetik magukat, a közönség is remekül szórakozik. A hétköznapi lélekboncoláson kívül itt is nagy jelentőséget kap egy hangszer, mégpedig az elektromos gitár.”
(Sisso, Magyar Narancs)

Koreográfus: Fülöp László
Előadók: Déri András, Kelemen Patrik, Várnagy Kristóf
Jelmeztervező: Kasza Emese / Mei Kawa
Hang: Varga Vince
Fény: Pete Orsolya

Producer: SÍN Művészeti Központ

Ajánlatunk


Hogyan kérhetjük számon a Blaha aluljáróban pókember önzetlenségét, vagy egy szamuráj erkölcsi kódexét? Pest vármegyén Völgyzugoly szokásait? Ismerős a helyzet abszurditása? Nem véletlen. A világirodalom egyik legizgalmasabb magányos hőse ihlet minket, egy szélmalmokkal, és a valódi bűnnel szembeszálló szent fantaszta, az igazság groteszk bajnoka. Hogyan reagál a társadalmunk egy alig hetven kilós önjelölt huszárezredre? What would Kinizsi do?

Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.

Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet - és amely több mint száz éve visszatérő sikerdarabja a hazai és határon túli színpadoknak -, negyven év után ismét látható lesz a Budapesti Operettszínházban.

Ajánló


ALESZJA POPOVA ÉS ARHANGLESZKI VLADIMIR TÁNCSTÚDIÓJA ÉVZÁRÓ BALETT GÁLA

A Magyar Állami Népi Együttes Csodaváró betlehemese időnként bohókás, máskor lélekmelengető pillanatokon keresztül számlál vissza Jézus születésének éjszakájáig.

A Neoton Família az egyik legnépszerűbb magyar popzenei együttes. Angol nevük: Newton Family, ezutóbbi néven jelent meg több lemezük Japánban,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!