Program


Roy Assaf (IL): Csajok
3

Roy Assaf (IL): Csajok

Öt nő talpig vörösben, kihívóan. Öt gyönyörű nő bocsátkozik bonyolult, de érthető párbeszédbe az elvárásokkal és az igényekkel, amelyeket a társadalom oly láthatatlanul, félelmetesen és elkerülhetetlenül helyez a vállukra, vállunkra.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. február 7. péntek, 20:00

Roy Assaf (IL)
Csajok
    
TÁNC 50'

Öt nő vörösben, fehér padlón, kacéran meg- és bemutatják a nőiesség minden oldalát, tetszeni vágynak, nyugtatgatnak, békítenek., gesztusaik minimálisak. Kacérak és vonzóak, mintha a nőiesség képzelt férfikatalógusából lépnének elő. Bár úgy tűnik, ők vannak reflektorfényben, a kockázat, a sötétben meghúzódó megfigyelőké. Mert fennáll annak a veszélye, hogy megbántódhatsz, zavarba jöhetsz, felháborodhatsz, megijedhetsz, provokálva érzed magad, de te, a hús vér néző lepleződsz le, a te gondolataid jelennek meg.

Öt nő talpig vörösben, kihívóan. Öt gyönyörű nő bocsátkozik bonyolult, de érthető párbeszédbe az elvárásokkal és az igényekkel, amelyeket a társadalom oly láthatatlanul, félelmetesen és elkerülhetetlenül helyez a vállukra, vállunkra.

Tipikus emberi gyakorlat a túlzott általánosítás, és a Csajok a sztereotípiákból indul ki.

„Azzal, hogy kimeríthetetlennek tűnő technikai tárház áll rendelkezésére, és mindez a kisujjában van (ami egyébként az izraeli kísérletező, kortárs tánckultúra hagyományaiba és a koreográfusokkal szemben tanúsított elvárásokba jól illeszkedik) a koreográfus képes a dolgok mélyére nézni, és néha már-már kényelmetlenül őszinte helyzetekben, naturális szókimondással ábrázolni.” (Vida Virág)


Roy Assaf 1982-ban született a Dél-izraeli Sde Moshe-i gazdálkodási Közösségben. Táncol és készít valamit amióta csak az eszét tudja. Tizenhat évesen vette első óráít, amikor csatlakozott a Regba Gilboa által vezetett tánccsoporthoz, a Kiryat Gat közösségi központban. Két évvel később, Assaf besorozták az izraeli védelmi erőkbe. 2003-ben találkozott a nemzetközileg elismert koreográfus Emanuel Gattal, és turnék által vált ismetté Roy Assaf. mint előadóművész és koreográfiai asszisztens a 2004-2009 között. 2010 óta önállóan műveket készít. Olyan neves helyszíneken és fesztiválokon lépett fel , mint a Théâtre National de Chaillot, Jacob 's Pillow, Bolzano Danza, Pavillon Noir, Biennale di Venezia és a 17. Biennale de La Danse Lyon. Több díjat is nyert műveivel.

2014-ben Benjamin Millepied meghívta Roy Assafot egy új koreográfia elkészítésére a Los Angeles Dance Project (LADP) számára. 2015-ben Ballader című művével Királyi Svéd Balett felkérésérnek tett eleget, míg 2016-ban a Batsheva Dance Company megbízásából született darabja, a társulat művészeti igazgatójának Ohad Naharin legújabb kreációjával együtt lett bemutatva és fut még ma is double bill formájában. Ezt a Ádám című 12 táncosra koreografált munkáját, a nagy presztízsű Curtain Up Fesztiválon is látható volt, Tel Avivban. A 2017 első felében Assaf felújította, és kibővítette Blind című művét Izraelben. Következett a Sacre Göteborgs Operans Dans Kompani premierje 2017 szeptemberében, majd 25 táncosra készített újabb alkotása következett a Juilliard School kezdeményezésére a New Dances sorozat keretén belül. 2018-ban visszatér a Csajok&Fiúkhoz, de ezúttal Batsheva Ensemble táncosainak bevonásával. valamint új alkotások születnek a neve alatt a Balett de Capitole és Staatstheater Mainz megbízásaiból.

Ajánlatunk


Számít-e a múzsa csókja, és egyáltalán mi az? Honnan és hogyan jön a zene, a szöveg, és minden, amit nem a „józan ész” hoz létre, de ami nélkül az életnek semmi értelme?

A Müpa-beli koncerten balladák és tempósabb dalok, a legnagyobb slágerek közül huszonnégy szám csendül fel, ahogy eddig még soha: akusztikus, kamarazenei átiratban, két vokalista, zongora, hegedű, cselló és fuvola kíséretével.

JOHANNES BRAHMS: Akadémiai ünnepi nyitány, op. 80 JOHANNES BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 *** BARTÓK BÉLA: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára, Sz. 106, BB 114

Ajánló


A Drezdai Staatskapelle nemcsak a világ egyik legrégebbi zenekara, de az egyik legjobb is: az utóbbi évtizedekben olyan karmesterek álltak…

A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ…

JOHANNES BRAHMS: Változatok egy Haydn-témára, op. 56 RICHARD STRAUSS: d-moll burleszk zongorára és zenekarra *** HECTOR BERLIOZ: Rómeó és Júlia,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!