Program


Mihail Pletnyov zongoraestje - Mozart, Beethoven zongoraszonáták  ( Concerto Budapest szervezése )

Mihail Pletnyov zongoraestje - Mozart, Beethoven zongoraszonáták ( Concerto Budapest szervezése )

A budapesti közönség először 1987-ben hallhatta a már akkor is világjáró zongorafenomén, Mihail Pletnyov játékát. Habár időközben zenekar-alapítóként és karmesterként is tiszteletreméltó helyet követelt magának a nemzetközi zeneéletben, azért a hatvankét esztendős Pletnyov mindmáig változatlanul a zongorajáték kikezdhetetlen rangú jelenkori nagyságai közé tartozik.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. január 29. szerda, 19:30

Mihail Pletnyov zongoraestje

Műsor:
Mozart: 4. (Esz-dúr) zongoraszonáta, K. 282
Beethoven: 31. (Asz-dúr) zongoraszonáta, op. 110
Mozart: 10. (C-dúr) zongoraszonáta, K. 330
Beethoven: 32. (c-moll) zongoraszonáta, op. 111

Közreműködik: Mihail Pletnyov zongora

A budapesti közönség először 1987-ben hallhatta a már akkor is világjáró zongorafenomén, Mihail Pletnyov játékát. „A zongoráról, hangzásáról Pletnyov mindent tud. [...] Örömét leli a hangszerében, s még inkább a megszólaltatott zeneművekben. Nem magánügye ez az átlelkesített öröm, hallgatóságával megosztja minden pillanatát.” Ily lelkesen írtak akkor az 1978-as moszkvai Csajkovszkij-verseny diadalmas győztesének zeneakadémiai debütálásáról, és alighanem ugyancsak ilyen átlelkesített öröm vár majd most a két-két Mozart- és Beethoven-szonátát ígérő szólókoncert közönségére is. Habár időközben zenekar-alapítóként és karmesterként is tiszteletreméltó helyet követelt magának a nemzetközi zeneéletben, azért a hatvankét esztendős Pletnyov mindmáig változatlanul a zongorajáték kikezdhetetlen rangú jelenkori nagyságai közé tartozik.

Az 1774-ben, illetve 1783-ban komponált két Mozart-szonáta az orosz művész zongoraestjén Beethoven legutolsó szonátáinak szomszédságában hangzik majd fel. A koncert meghirdetett műsora ilyesformán a kései, 1822-es, mindössze kéttételes c-moll szonátával fog véget érni, amelynek olyan emlékezetes szerep jut Thomas Mann zenei fejtegetésekben bővelkedő időskori regénye, a Doktor Faustus lapjain. Ott a muzsikus Wendell Kretzschmar szájába adja a szerző a mélyértelmű meglátást, amelyet úgy lehet, Mihail Pletnyov hangversenye is élményszerűen igazol majd: a második, Arietta elnevezésű tétel Beethoven végső búcsúja a szonátától mint műfajtól és mint hagyományos formától.

Ajánlatunk


A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai húzódnak meg. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, ami tökéletesen működik.

Ajánló


Egy vagyonos üzletember hirdetést ad fel: néhai üzlettársa fiát keresi, szeretné tisztességesen, rengeteg pénzzel megjutalmazni. Billy bejelentkezik, mint jogos örökös,…

François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!