Program


Magyar Kincsek - Dubrovay/Dohnányi/Bartók/Bartók-Kocsis (Kelemen Barnabás&Concerto)

Magyar Kincsek - Dubrovay/Dohnányi/Bartók/Bartók-Kocsis (Kelemen Barnabás&Concerto)

Magyar Kincsek 2.
Hungarian Gems 2

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. február 20. vasárnap, 19:30

Magyar Kincsek - Dubrovay/Dohnányi/Bartók/Bartók-Kocsis (Kelemen Barnabás&Concerto)

Műsor:
Dubrovay László: Ünnepi zene
Dohnányi: 1. (d-moll) hegedűverseny, op. 27
- szünet -
Bartók: Táncszvit, BB 86
Bartók-Kocsis: Scherzo

Közreműködik: Kelemen Barnabás hegedű
Concerto Budapest
Vezényel: Bogányi Tibor

A huszadik és a huszonegyedik századi magyar zene változatosságában is szerves egységét, jól ismert és felfedezendő értékeit, történelmi kapcsolódási pontjait és a sejtettnél is dúsabb gazdagságát teszi majd érzékletessé a Dubrovay László Ünnepi zenéjével induló program. Dohnányi Ernő d-moll hegedűversenye, amelynek megkomponálásához szerzője jószerint az első világháború kitörésének napjaiban látott hozzá, legelőször Koppenhágában került a közönség elé: 1919-ben, a Zeneakadémiáról Koessler- és Hubay-növendékként indult és Dániában otthonra lelő Telmányi Emil szólójával. A magánéleti, alkotói és köztörténeti értelemben egyaránt korszakhatárt jelző versenymű megszólaltatója ezúttal a Kossuth-díjas Kelemen Barnabás lesz. A (zene)történeti vonatkozások tán még érzékletesebbek a Táncszvit esetében, hiszen a Buda, Pest és Óbuda egyesítésének félévszázados jubileumát ünneplő 1923-as Vigadó-beli program a múlt század tán legnevezetesebb hazai koncertje volt: a Duna-menti népek és általuk az egész emberiség sorsközösségét felidéző bartóki táncfüzér mellett Dohnányi Ünnepi nyitányának és Kodály Psalmusának ősbemutatójával. Végül a program utolsó száma, a Dohnányinak dedikált Scherzo egyszerre idézi majd elénk Bartók ifjúkori, még útkereső pályaszakaszát, valamint a legnagyobb magyar zeneszerző művészetét zongoristaként, karmesterként és átirat-készítőként egyaránt kongeniálisan képviselő Kocsis Zoltán emlékét.

Hungarian Gems 2
László DUBROVAY: Festive Overture
DOHNÁNYI: Violin Concerto No. 1 in D minor, op. 27
--intermission--
BARTÓK: Dance Suite, BB 86
BARTÓK–KOCSIS: Scherzo

Barnabás Kelemen violin
Concerto Budapest
Conductor: Tibor Bogányi

The programme launching with László Dubrovay’s Festive Overture vividly portrays the organic unity of 20 th  and 21 st -century Hungarian music even in its diversity, its known and to-be-discovered values, its points of contact and its richness more profound than suspected. Ernst von Dohnányi's Violin Concerto in D minor – begun virtually on the very first days of the First World War – premiered in Copenhagen in 1919, with the solo violin played by Emili Telmányi, Koessler and Hubay’s former student at the Liszt Academy, who’d found his new home in Denmark. The concerto marking a definite boundary in the private life and the career of its composer as well as in history is now performed by the Kossuth Award-winning violinist Barnabás Kelemen. (Music) historical references are perhaps even more evident in Bartók’s Dance Suite, which premiered at the festive jubilee concert held in 1923 in Vigadó for the 50th anniversary of the unification of Buda, Pest and Óbuda and is considered the most renowned Hungarian musical event of the last century. Bartók's dance compilation evokes the history and communion of peoples living along the Danube and, therefore, of all humankind. Finally, the last work in the programme, Bartók's Scherzo dedicated to Dohnányi, recalls both the early career of a young Bartók and the memory of Zoltán Kocsis who supremely represented the art of the greatest Hungarian composer as pianist, conductor and skilled arranger.

Ajánlatunk


„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”

A vígjáték egy izgalmas, kalandos utazáson keresztül, rengeteg humorral világít rá a középkorú nők és a változó kor kikerülhetetlen nehézségeire. Megmutatja, hogy mi nők képesek vagyunk megbirkózni ezekkel a kihívásokkal - ám minden könnyebben megy öniróniával, sok nevetéssel, különösen akkor ha számíthatunk a férfiak támogatására.

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

Ajánló


Egy francia kisvárostól pár kilométerre, egy magányosan álló hegyvidéki házban játszódik a történet. A család a külföldön tanuló Susanne, a…

3+ 90 perc, 1 szünettel Bábtechnika: kesztyűsbáb, pálcás báb

A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!