Kételkedés és útkeresés – Az ember tragédiája nyomán / BARTÓK TAVASZ 2023
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. április 12. szerda, 19:30
Milton: Elveszett Paradicsom – részlet
R. Strauss: Imigyen szóla Zarathustra
Gyöngyösi Levente: Tragœdia Temporis I. – Madách Imre Az ember tragédiája című drámai költeménye nyomán – ősbemutató
Éva: Balga Gabriella
Ádám: Megyesi Zoltán
Gyermek: Zemlényi Eszter
Lucifer: Sándor Csaba
Az Úr: Cser Krisztián
Közreműködik: Ónodi Eszter – próza, Budafoki Dohnányi Zenekar, Nyíregyházi Cantemus Kórus (karigazgató: Szabó Soma), Pro Musica Leánykar (karigazgató: Szabó Dénes)
Vezényel: Hollerung Gábor
Házigazda: Lukács Sándor
Librettó: Kiss Judit Ágnes
A Milton-szöveget fordította: Horváth Viktor
A Milton-szöveget lektorálta: Péti Miklós
Koncepció, dramaturg: Visky András
A Budafoki Dohnányi Zenekar estjén szereplő művek a világ folyásával, az emberi útkereséssel és a luciferi szellem jelenségével, jelentőségével foglalkoznak. A közönség olyan alkotásokkal találkozhat, mint Strauss Nietzsche korszakos munkája nyomán írt szimfonikus műve, Milton hasonló szellemiséget sugárzó epikus költeménye vagy Gyöngyösi Levente darabja, mely nemzeti klasszikusunk, Madách Tragédiája nyomán született.
Gyöngyösi Levente négyrészesre tervezett szcenírozott oratóriuma, a Tragœdia Temporis első része a Teremtést, az első emberpár édenkerti életét és a paradicsomból való kitaszíttatását meséli el. A műben megragadható a zeneszerzőre olyannyira jellemző kommunikatív jelleg; különlegessége, hogy a darab főszereplőjét nem találjuk meg Madách művében: ő egy gyermek, egy angyali személy, aki már az Úr oldalán volt a Teremtés előtt is. Az Úr valódi szereplőként vesz részt a történetben, vitába száll Luciferrel és kommentálja az első emberpár cselekedeteit.
A paradicsomban játszódó jelenetekben a természet hangjai szólalnak meg. Nem más ez, mint a szépség zenei megfogalmazása, a szerző itt az Édenkert tiszta gyönyörűségét jeleníti meg. Az első emberpár egymásra találásában, szerelmi jelenetében éteri hangú, szinte naiv zenét ír. A mű a 2020-as Müpa Zeneműpályázat díjazott alkotása, mely ősbemutatóként szólal meg.
A program a 10. Színházi Olimpia részeként valósul meg.
A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű. Meséjében szegény, beteg nagymamájának gyűjt könyöradományokat. Kettejük barátsága akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy mindketten a Riviérán kívánnak turistákat kifosztani, és rájönnek, hogy szövetkezve könnyebb. A Steve Martin és Michael Caine játékával fémjelzett film nem véletlenül ihlette meg a „színházcsinálókat”. A fordulatokban gazdag és rendkívül humoros történet kiváló zenével fűszerezve robbant be a Broadwayre, útját azóta is töretlen nevetésorkán, tapsvihar és díjeső övezi.
Jössz éjfélkor babzsákra huppanva, az előadóktól karnyújtásnyira klasszikus zenét hallgatni? A kérdés tíz évvel ezelőtt talán furcsán hangozhatott, de a Fesztiválzenekarnak köszönhetően a Midnight Music azóta az egyik legjobb és legnépszerűbb program lett azok körében, akik fogékonyak a kultúrára, de nem szeretik a hagyományos hangversenyek kötöttségeit.
Ezt a darabot irodalmunk tényleges szereplői és azok sorsa ihlették. A részleteket azonban sokhelyütt a szerzők és a műfaj igényei…
Székely Csaba drámaíróként először 2011-ben, a POSZT Nyílt Fórum programjában tűnt fel, ahol Bányavirág című színdarabjáért a Színházi Dramaturgok Céhe…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!