Program


Jérôme Bel (FR): Gala

Jérôme Bel (FR): Gala

Tizenöt magyar fellépővel (profikkal és civilekkel vegyesen) alkalmazza a Trafó színpadára új darabját a francia konceptualista koreográfus, Jérôme Bel.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. január 7. vasárnap, 20:00

Mindegyikük másmilyen. Különbözőek korban, nemben, képességekben. Mást tudnak a táncról és különféleképp érzik magukat benne biztonságban. Nem sebezhetetlenek, van, amikor jól sikerülnek a dolgok, és van, amikor meg nem. A kategorizálhatatlan saját-táncok olyan leltára ez, mely nemcsak bemutatja az szépség sokféleségét, hanem egy közös vágyért dolgozik. Amitől megszeretjük egymást és magunkat is.

„Elmossa a határt az előadásmód kudarca és sikere között, azzal hogy megteremti a színházat mint közösséget, a színpadon és azon kívül. Bűvészmutatvány: hihetetlenül szórakoztat és igazán mélyre hat.” (Roslyn Sulcas, The New York Times)

„A Galát kedélyjavítóként kéne fölírni kisiskolástól aggastyánig mindenkinek, naponta beszedendő csodatevő pirulaként döntéshozóknak és politikusoknak – tán egy kicsit szebb és jobb lenne a világ.” (Králl Csaba, Színház)

„A francia koreográfus-rendező érzékeny(ítő), társadalmi problémákra reflektáló, gyakran politikai vitát generáló produkciónak ereje többek közt a pofonegyszerű szabályrendszerben rejlik. […] A rendező munkásságának (lásd például a csak és kizárólag szellemi fogyatékkal élők szereplésével létrehozott, a Trafóban is fellépett Disabled Theater című előadást) fontos fókuszpontja a politikai korrektség témakörének feszegetése, a társadalom által másfélének bélyegzett emberek intellektualizálástól, tematizálástól mentes reflektorfénybe állítása.” (Néder Panni, revizoronline.com)

Jérôme Bel Párizsban él és világszerte alkot. 1964-ben született Franciaországban, ahol kortárs táncot tanult. Magyarországhoz szoros szálak fűzik, 1989-ben első darabját éppen itt, Budapesten készítette. Majd amikor az 1992-es albertville-i téli olimpiai játékok megnyitóját rendező Philippe Decouflé mellett asszisztensként dolgozott, ráébredt arra, hogy a rendezés jobban érdekli a táncolásnál. Ezért két év szünetet tartott Párizsban, miközben Barthes és Foucault műveit olvasta. „Úgy éreztem, hogy az út a koreográfiáig a filozófián és a tánctörténeten át vezet." – vallja kezdeti útkereséséről. Azóta dolgozott már együtt Pina Bausch-sal, Angelin Preljocaj-zsal, Robert Wilsonnal, Anne Teresa De Keersmaekerrel. Rendezett már formabontó balettet a párizsi operának (Veronique Doisneau (2004)), majd ugyanezt a riói városi színháznak (Isabel Torres (2005)). A Cour d'honneur (2013) című előadását a legnevesebb francia fesztivál, az Avignoni Fesztivál díszhelyén a Pápai Palotában adták elő.

Előadás felvételei kortárs biennálékon és számos múzeumban vetítik. 2005-ben Bessie-díjat kapott New Yorkban a The show must go on című előadásáért. 2008-ban Pichet Klunchunnal közös darabjukért Európa egyik legrangosabb kulturális kitűntetésével, a Routes Princess Margriet – a kulturális sokszínűségért díjjal tüntették ki őket. 2013-ban a Disabled Theater (2012) beválogatták a berlini Theatertreffen-be és megnyerte a Swiss Dance Awards-ot kortárstánc kategóriában.
 
Jérôme Belt mindig is az érdekelte, hogy mi rejlik az előadás mögött. Koreográfiáiban a tánc és a színház szabályait elemzi és magát az elemzést állítja színpadra. „Bel hamar nemzetközi hírnévre tett szert filozófusként, provokátorként és vásott kölyökként, aki botrányos sikereivel pukkasztja a polgárokat, miközben hanyag, francia eleganciával bűvöli el a közönséget. […] Jérôme Bel a táncra éppen annak hiányával hívja fel a figyelmet. Mindennapi mozdulatokkal dolgozik, amatőröket hív színpadra és szívesebben foglalkozik azokkal a körülményekkel, ahogy a tánc színre került, mint a tánccal magával." (theguardian.com)
 
 
Koncepció és rendezés: Jérôme Bel
Asszisztens: Maxime Kurvers
A budapesti színpadra állításban asszisztens: Maxime Kurvers, Henrique Neves
Szereplők: a szereplőválogatás folyamatban
Jelmez: a táncosok
 
Koprodukció: Dance Umbrella (London), TheaterWorks Singapore/72-13, KunstenFestivaldesArts (Brussels), Tanzquartier Wien, Nanterre-Amandiers Centre Dramatique National, Festival d'Automne à Paris, Theater Chur (Chur) and TAK Theater Liechtenstein (Schaan) - TanzPlan Ost, Fondazione La Biennale di Venezia, Théâtre de la Ville (Paris), HAU Hebbel am Ufer (Berlin), BIT Teatergarasjen (Bergen), La Commune Centre dramatique national d’Aubervilliers, Tanzhaus nrw (Düsseldorf), House on Fire with the support of the European Union cultural program
 
Produkció: R.B. Jérôme Bel (Paris)
Támogatók: Centre National de la Danse (Pantin) and Ménagerie de Verre (Paris) in the framework of Studiolab for providing studio spaces
Köszönet: the partners and participants of Ateliers danse et voix, NL Architects and Les rendez-vous d’ailleurs
 
Művészeti tanácsadó és csapatszervező: Rebecca Lee
Adminisztráció: Sandro Grando
Technikai vezető: Gilles Gentner
 
A társulat támogatói: R.B. Jérôme Bel is supported by Direction régionale des affaires culturelles d'Ilede-France, French Ministry for Culture and Communication, and by the Institut Français, French Ministry for Foreign Affairs, for its international tours.

 

Ajánlatunk


Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva nagybátyja, Koppány is tömegeket gyűjt maga köré. István külföldi támogatással megszilárdíthatja a pozícióját, de a véres összecsapás elkerülhetetlen.

A világhírű lett mezzoszoprán, Elīna Garanča korunk egyik legkeresettebb operaénekese. Vokális teljesítményét és színészi alakításait Salzburgtól Bécsen és Párizson át New Yorkig a világ minden táján ünnepli a közönség.

Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

Ajánló


A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával…

Nem titok, hogy Snétberger Ferenc, a 2024/25-ös évad művésze legkedvesebb zenészpartnerei közé tartozik Anders Jormin svéd bőgős és Joey Baron…

A tíz éve, Bamakóban alakult együttes női előadói minden kreatív zenei megnyilvánulásukban szót emelnek a nők jogaiért és az erőszak…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!